10 راز همه گيرشدن يك مطلب چيست؟

بهينه سازي و ترفندهاي آن

10 راز همه گيرشدن يك مطلب چيست؟

10 راز همه گيرشدن يك مطلب چيست؟

-محبوبترين مقالات بيشتر روي چه احساساتي دست گذاشتند؟

-چه نوع مطالبي بيشتر به اشتراك گذاشته شدند؟ ( ليست / اينفوگرافيك)

– خوانندگان دوست دارند مطالب بلند را به اشتراك بگذارند يا كوتاه؟ ايده آل ترين حجم چيست؟

– آيا اعتماد در به اشتراك گذاري مقاله نقش مهمي ايفا ميكند؟

– تاثير داشتن يك عكس در مقاله در مقابل نداشتن عكس چيست؟

– چطور افراد چند روز يا چند هفته بعد از انتشار مطلب آن را به اشتراك ميگذارند.

– بهترين روز هفته براي انتشار مقاله چه روزي است؟

 قطعاً پيش نياز به اشتراك گذاري مطلب ، نوشتن محتوايي مناسب است و هيچ جايگزيني ندارد اما زماني كه مقاله اي پر بار و سودمند نوشتيد،چند چيز اضافي وجود دارد كه ميتوانيد با آنها نتيجه ي بهتري بگيريد.

در ادامه ۱۰ نكته ي مهم به اشتراك گذاري محتواي شما را افزايش ميدهد با هم بررسي ميكنيم.

۱-مطالب طولاني تر بيشتر از مطلب كوتاه به اشتراك گذاشته ميشود

آمارهاي زيادي درباره ي اينكه افراد زيادي از طريق موبايل دنبال مطالب ميگردند ديده ايم.پس منطقي است تا مطالب كوتاهتري بنويسييم تا توجه آنها را جلب كنيم.درست به نطر ميرسد مگر نه؟

ما ۱۰% از مقالات كه بيشترين اشتراك را داشته اند بررسي كرديم  تا ببينيم آيا اين مطلب درست است يا نه.بر اساس تحقيقات ما خلاف اين امر حقيقت دارد.به طور معمول مطالب طولاني اشتراك بيشتري از مطالب كوتاه دريافت ميكنند.

در چارت زير ميبينيد كه هرچقدر مطلب طولاني تر است ، اشتراك بيشتري دريافت ميكند. ۳۰۰۰ تا  10000 كلمه ، به طور متوسط بيشترين اشتراك را دريافت ميكند(به طور توسط ۸۸۵۹ اشتراك).البته تعداد مطالب كوتاه تر نوشته شده بسيار بيشتر است.چقدرر بيشتر؟ مطالب كمتر از ۱۰۰۰ كلمه ي ، ۱۶ برابر بيشتر از مطالب با محتواي بالاي ۲۰۰۰ كلمه نوشته شده است.

 

ميانگين تعداد مقالات

از اين مطلب چه چيزي متوجه ميشويم؟ اغلب افراد مايل نيستند تا مطلبي عميق و بر اساس تحقيق را به همكار افكار ايجاد كنند.صرفاً نميخواهند كه زمان و انرژي روي اينكار بگذارند.اين يعني موقعيت هاي بيشتري براي شما وجود دارد تا اينكار را انجام دارد.چون ايجاد كنندگان مطالب طولاني زيادي براي رقابت وجود ندارد.البته طبق تحقيقات گذشته كه متوجه شده بود : "مقالات طولاني بيشتر از مقالات كوتاه ايميل ميشوند" در يك راستا قرار داشت

نكته اينجاست كه ، بله افراد دوس دارند ترول ، تصاوير حيوانات  خندهدار را اشتراك بگذارند اما آنها مطالب چالش برانگيز ذهني ، محتواي طولاني را هم به اشتراك بگذارند.از آنجايي كه اينترنت از اولي اشباع شده است.بهتر است زمانتان را صرف يك متن فوق العاده كنيد تا چندين مطلب كوتاه و كم محتوا

چون رقباي كمتري وجود دارد و ديده شدن آسان تر است.

نكته ي كليدي : سعي كنيد هر مطلبي كه مينويسيد حداقل ۲۰۰۰ كلمه طول داشته باشد

 ۲-داشتن حداقل يك عكس در متن باعث اشتراك بيشري در فيس بوك ميشود.

اغلب از زبان متخصصين ميشنويم كه عكس مناسب درگير شدن كاربر را افزايش ميدهد ولي اين مختص به شبكه هاي اجتماعي است.نه؟ در مورد مطالب  نوشتاري چطور؟

 

 مقالات با عكس يا بي عكس

همان طور كه ميبينيد افراد مطالبي كه داراي ۱ عكس هستند را دوبراربر بيشتر باز ميكنند كه بيش از پيش روي داشتن المانهاي ديداري در كنار متن تاكيد  ميكند.البته توجه داشته باشيد كه آناليزي درباره ي اينكه كيفيت اين عكسها انجام نشد و فقط وجود عكس مورد بررسي قرار گرفت.

متا تگهاي فيس بوك چطور؟ كنجكاو بوديم تا بدانيم كه آيا افرادي كه از متا تگها ، مخصوصاً پيش نمايش عكس در فيس بوك استفاده كردند ، اشتراك بيشتري دريافت كردند يا نه.ما انتظار داشتيم كه اين امر درست باشد اما ميخواستيم بدانيم تفاوت چقدر زياد است.البته ميخواهيد فيس بوك عكس خاصي را به عنوان پيش نمايش نشان دهد بايد اين متا تگ را در بخش   مقاله قرار دهيد

 

سئو و بهينه سازي سايت

نكته ي كليدي : از متا تگهاي صفحات اجتماعي استفاده كنيد و و براي هر پست عكس به كار ببريد.عكس چيزي را كه خوانندگان بالقوه قبل از بازكردن مقاله مشاهده ميكنند ، تعيين ميكند

۳- داشتن حداقل يك عكس در مطلب باعث اشتراك  گذاري بيشتر در توئيتر ميشود

 

افزايش بازديد

نكته ي كليدي :  اضافه كردن عكس به مطلب و انتشار آن به اشتراك گذاري مطلب در توئيتر كمك ميكند

 4 –روي حيرت ، شادي يا سرگرمي دست بگذاريد و از خودشيفتگي افراد استفاده كنيد

ما  10,000مقاله كه بيشترين اشتراك گذاري در اينترنت را داشتند بررسي كرديم و هر كدام را به يكي از احساسات چسبانديم.احساساتي مثل لذت ، ناراحتي ، خشم ، سرگرمي ، خنده و غيره در چارت زير نسبت احساسات استفاده شده را ميبينيد

افزايش بازديد گوگل

همانطور كه ميبينيد ۳ احساس پرطرفدار :

حيرت (۲۵%)

خنده (۱۷%)

و سرگرمي (۱۵) بودند

بر عكس كم طرفدارترين احساسات ناراحتي و خشم بودند كه هركدام ۷% را به خودشان اختصاص داند

ميبينيد كه تفاوت بين خنده و سرگرمي در مواردي مبهم بود.سرگمي براي ما به معناي خنديدن بلند نيست و با خنده متفاوت است

چرا افراد مطالبي كه موجب ، حيرت ، خنده و سرگرمي ميشوند را به اشتراك ميگذارند.چندين سال قبل NewYork Times تحقيق جالبي را انجام داد آنها با  2500 نفر مصاحبه كردند تا دلايل اصلي اشتراك گذاشتن مطالب را بصورت آنلاين تشخيص دهند.اينها دلايل اصلي عنوان شده بود:

  • رساندن مطالب سرگرم كننده و با ارزش به ديگران
  • تعريف خودشان به ديگران ( به ديگران شناخت بهتري از كسي كه هستند ارائه دهند)
  • رشد دادن وتقويت كردن روابط ( در ارتباط بودن با ديگران)
  • تا حس شريك بودن بيشتري در دنيا را تجربه كنند
  • تا در باره ي مساله اي كه برايشان مهم است اطلاع رساني كنند

مطالب حيرت انگيز-اميد بخش و خنده دار قطعاً ۳ دليل اول را شامل ميشوند.اشتراك گذاشتن مطالب سرگرم كننده براي دوستان ما ارزشمند است و به ديگران نشان ميدهد كه ما ذوق عالي اي داريم ضمن اينكه باعث واكنش و گپ زدن ميشود

همچنين افراد سلفي ها خودشان را براي دلايل خودخواهانه و خودشيفتگي به اشتراك ميگذارند

در واقع ۸ مقاله از ۱۰ مقاله  با بيشترين اشتراك در ۸ ماه گذشته تستهاي خودشناسي بوده اند(۸ مورد از buzfeed و يك مورد از NY Time) چرا تست؟ چون وقتي ما نتايج تست را به اشتراك ميگذاريم باعث پر شدن هويت و منيت ما ميشود.ديگران درباره ي اينكه چه كسي هستيم ، ارزشهاي ما چيست و سلايق ما بيشتر ياد ميگيرند.آخرين باري كه يك آزمون را به اشتراك گذاشتيد به خاطر بياوريد.به نظر شما ۹۰% از دوستان فيس بوك برايسان اهميت دارد؟  نه اما تعداد كمي كه برايشان مهم است متوجه ميشوند كه چقدر فرد باحالي هستيد.به همين نحوه اشتراك گذاشتن عقيده در باره ي يك موضوع داغ مثل چالش سطل آب به ديگران اجازه ميدهد تا از عقيده ي ما در اين مورد آگاه شوند

براي مثال در زير ۵ مقاله از ۱۰ مقاله ي با بيشترين اشتراك در ۸ ماه گذشته را داريم.كه آزمون " چه شغلي  مناسب شما است " در رتبه ي اول قرار دارد

 

 

افزايش پيج رنك گوگل

چه حرفه اي مناسب شما است؟

شخصيت شما مثل چه سگي است؟

به درد چه ايالتي ميخوريد؟

چه شهري براي زندگي شما مناسب است؟

براي چه دهه اي ساخته شده ايد؟

 نكات كليدي :

سرگرم كننده باشيد هيچ كس دوست ندارد حوصله دوستانش را سر ببرد

آزمونهاي خودشناسي جواب ميدهند، افراد مطالبي را كه هويتشان را معرفي ميكند به اشتراك ميگذارند

نظر شخصي داشته باشيد، جانب داري ممكن است مردم را دسته دسته كند ، اما كساني كه با شما موافق هستند احتمال بيشتري براي اشتراك گذاري مطالب شما دارند.

۵ – افراد عاشق به اشتراك گذاري ليست و اينفوگرافيك ها هستند

ضمناً ما بررسي كرديم كه چه شكل از محتوا احتمال بيشتري براي اشتراك گذاري دارد.پس هر مقاله را در يكي از ۶ گروه دسته بندي كريدم

  • ليست
  • اينفوگرافيك
  • مقالات خودتان "انجام دهيد"
  • مقالات " چه ، چطور " ( مقالاتي كه عناوينشان با اين كلمات يا كلمات مشابه شروع ميشود)
  • مقالات "چرا" (مقالاتي كه سعي ميكند تا به يك "چرا" پاسخ دهد)
  • ويديوها

اين يك چارت از نتايج تحقيق ما است :

 

افزايش رتبه سايت

توجه كنيد كه اشتراك گذاري  تمام محتوا ها متوسط است و به عنوان مبنا كاربرد دارد

اين مساله شايد براي برخي واضح باشد اما انتشار ليست و اينفوگرافيك اشتراك بيشتري از فرمتهاي ديگر داده دريافت ميكند

تعجب بر انگيز تر اينكه "چطور انجام دهيم" و " ويديو" اشتراك كمتري از انواع ديگر محتوا دريافت ميكنند

دلايل احتمالي زيادي وجود دارد كه چرا ارسال هاي ليست بيشترين اشتراك را دريافت ميكنند.ليستها تصويري كلي از آنچه كاربر بايد ببيند ارائه ميكند براي مثال (۱۰ راه انجام دادن كاري) ضمن اينكه به راحتي ميتوان آنها را رد كرد و خواندنشان راحت است.

مشابه همين ، اينفوگرافيكها باعث ميشوند تا حجم عظيمي از داده ها را به شكل مناسب ديداري هضم كنيم.پس مطمئن شويد كه محتواي شما تعداد زيادي از عكس و چارت دارد

نكات كليدي : اگر در حال  بازنويسي يك محتواي طولاني هستيد ، به خاطر داشته باشيد تا آن را براي خواندن راحت تنظيم كنيد و به شكل تپه اي از متن ها نباشد.تنظيم محتوا به صورت ليست راه ساده اي براي انجام اين كار است اما اگر ليست نمي نويسيد، به خاطر داشته باشيد تا پاراگرافهاي واضحي داشته باشيد و از "زير تيتر " و " نكات كليدي" داشته باشيد.

 

۶) عدد جادويي براي ليستها ۱۰ است

تعجبي نداشت كه : ليستهاي ۱۰ آيتمي به طور متوسط بيشترين اشتراك را در شبكه هاي اجتماعي دريافت كردند.در واقع آنها به طور متوسط ۴ برابر بيشتر از عدد بعدي كه ۲۳ هست به اشتراك گذاشته شدند.اعداد بعدي به ترتيب اشتراك ۲۳ ، ۱۶ و ۲۴ هستند.

 

سئو سايت

 

۷) افراد مايل هستند مطلبي را به اشتراك بگذارند كه مطمئن به نظر ميرسد

كنجكاو بوديم تا بدانيم كه آيا اطمينان نقش مهمي را در اشتراك گذاري مقاله ايفا ميكند يا نه.پس متوسط اشتراك براي مقالات بدن بيوگرافي نويسنده و مقالاتي با بيگرافي نويسنده را مقايسه كرديم

معلوم شد كه اطمينان نقش بزرگي در توئيتر ، لينكدين و گوگل پلاس ايفا ميكند كه در چارت زير هم مشخص است.

 

بهبود رنكينگ گوگل

 

 

اعداد به طور فرضي ۱۰۰ قرار داده شده اند چون عدد واقعي مهم نيست و هدف نمايش تفاوت است.

اما به نظر نميرسد كه كه تفاوتي در فيس بوك ايجاد كند.مقالاتي با نام نويسنده يا بيوگرافي  0.10%   اشتراك بيشتري از مقالات بدون بدون نام نويسنده/بيوگرافي دارند.اما از آن طرف در گوگل پلاس ، مقالاتي با نام نويسنده/بيوگرافي ۴۲% اشتراك بيشتري از مقالات بدون اين موارد دريافت ميكنند

در واقع اطمينان نقش بزرگي در فيس بوك ايفا نميكند كه نشان ميدهد ما محتواهاي متفاوتي را در شبكه هاي اجتماعي مختلف به اشتراك ميگذاريم.ما معمولاً مطالب سرگم كننده،خنده دار را در فيس بوك را با دوستان نزديكمان به اشتراك ميگذاريم

اما در تويئيتر و فيس بوك و گوگل پلاس اكثر دنبال كنندگان ما كساني هستند كه از نظر حرفه اي با آنها در ارتباط هستيم.پس ما ترجيح ميدهيم تا محتوا را از منبعي مطمئن به اشتراك بگذاريم

نكته ي كليدي : به ياد خاطر داشته باشيد تا در ابتداي تمام پستها نام و تاريخ ارسال را داشته باشيد و در انتهاي پست هم بيوگرافي را قرار دهيد تا محتواي شما قابل اطمينان به نظر برسد.

 

۸) داشتن يك فرد تاثير گذار تا پست شما بازخورد بهتري داشته باشد

تمام افرادي كه مطالب را به اشتراك ميگذارند با هم يكي نيستند.اگر برايان تريسي يا آنتوني رابينز پست شما را به اشتراك بگذارند مطلب شما براي دنبال كنندگان آنها نمايش داده ميشود.كه retweet و لايكهاي بسيار بيشتري را در مقايسه با يك فرد عادي ايجاد ميكند.

 اما آيا ميشود ميزان اين تاثير را اندازه گيري كرد؟

برايان تريسي و آنتوني رابينز را فراموش كنيد.اگر كسي كه بيشتر از فرد معمولي تاثير گذار است پست شما را به اشتراك بگذارد چطور؟ در نتيجه ي اين كار چند نفر ديگر آن را به اشتراك ميگذراند؟ آيا قابل پيش بيني است؟

ما تعداد اشتراك گذاري ها را مقايسه كرديم.مقالاتي كه هيچ اشتراك گذارنده ي مطرحي نداشتند را با مقالاتي كه افراد مطرحي آنها را به اشتراك گذاشتند مقايسه كرديم

اصطلاح "مطرح" به كسي گفته ميشود كه توييت هاي او حداقل ۲ بار  retweet ميشود.براي مثال اگر شما ۱۰۰ توئيت انجام داديد و ديگران ۲۰۰ بار شما را به اشتراك گذاشته اند نرخ retweet شما ۲٫۰ است.اين عدد كم به نظر ميرسد اما براي مقايسه كسي مثل Noah Kagan نرخ متوسط  retweet 4.55 دارد.

همانطور كه در چارت زير ميبينيد داشتن يك فرد مطرح كه مطلب شما را به اشتراك بگذارد باعث  31.8% اشتراك گذاري اجتماعي بيشتر ميشود.داشتن ۳ فرد مطرح به اشتراك گذاري را دوبرابر ميكند.و ۵ فرد تاثير گذار تقريباً تعداد به اشتراك گذاري يك مقاله  را ۴ برابر ميكند.

سفارش سئو

 

خب اين فوق العاده است اما چطور بدون حساب كردن روي شانس ميتوانيم افراد مطرح بيشتري را داشته باشيم تا مطلب ما را به اشتراك بگذارند.

يكي از اين راه ها كار كردن برعكس است.به جاي اينكه اول مطلب را بنويسيد ، مطلبي را پيدا كنيد كه به محتواي مورد نظر شما نزديك است و تمام افراد مطرحي كه آن را به اشتراك گذاشته اند ببينيد.حالا قبل از اينكه شروع به ارسال پست كنيد با آن افراد مطرح رابطه بسازيد

فرض كنيم كه ميخواهيد مطلبي در مورد " بهينه سازي عملكرد " بنويسيد در  buzzSummo  ميتوانيد بيشترين مطالب اشتراك گذاشته شده در مورد بهينه سازي عملكرد در ۶ ماه گذشته  را پيدا كنيد

ليست نتايج در پايين هم آورده شده :

سئو و بهينه سازي

نتيجه ي اول ۲،۰۳۹ اشتراك گذاري دارد و منبع آن  conversionxl .com است مبتونايد با كليك روي  “view sharers”  افرادي كه مطلب را به اشتراك گذاشته اند ببينيد .ليست افرادي كه مطلب را در توئيتر به اشتراك گذاشته اند ، كه بر اساس متوسط  retweet مرتب شده اند.به عبارت ديگر بر اساس سطح تاثيرر  گذاري آنها مرتب شده است.

كه به اين شكل ديده ميشود :

 

بهبود سئو سايت

 

چند فيلد سودمند ديگر هم وجود دارد كه براي هر اشتراك گذارننده ميبينيد كه شامل دنبال كنندگاني، كه دارند و نرخ پاسخ ( % توئيت هايي كه پاسخ مستقيم به كسي است) ميشوددر حالي كه تعداد دنبال كنندگان معياري مرسوم براي اندازه گيزي تاثير است ؛ به راحتي قابل تقلب است.از آن طرف متوسط retweet به سختي قابل جعل كردن است ( يا اينكه تقريباً امكان ندارد)

احتمالاً اين كار را بايد براي بيش از يك مقاله انجام دهيد تا ليستي از افراد تاثير گذاري كه ميخواهيد محتواي شما را اشتراك بگذارند ، جمع آوري كنيد اما زماني كه ليست را بدست آورديد بايد با آنها ارتباط برقرار كنيد و به روشي باعث شويد تا در محتوا شركت كنند مثل :

  • براي به كار بردن يكي از جملاتشان در مقاله اجازه بگيريد
  • نظرشان را درباره ي يك ايده بپرسيد
  • درباره ي چيزي كه آنها در مورد موضوع شما نوشته اند ارجاع دهيد

افراد عاشق اشتراك گذاري چيزهايي هستند كه در آن شركت كرده اند،حتي اگر اين مشاركت مستقيم نبوده.اگر بتوانيد اين را به نحوي انجام دهيد.امكان اينكه پس از انتشار مقاله آن را با دنبال كنندگانشان به اشتراك بگذارند بيشتر است.

مصاحبه با افراد هم راهي فوق العاده براي مشاركت آنها است.در  buzzsumo ، بيشترين اشتراك گذاشته شده پستهاي وبلاگ ما بيش از ۵۰۰ اشتراك گذاري دارند.مقاله اي كه در آن با چهل متخصص صنعت سئو مصاحبه كرديم و تمام افرادي كه با آنها صاحبه كرديم مقاله را با دنبال كنندگانشان به اشتراكك  گذاشتند.اين نمونه ي ايميلي هست كه براي افراد فرستاديم و پرسيديم كه آيا مايل به مصاحبه هستند؟ اكثر پاسخهاي دريافتي بسيار مثبت بودند.

سفارش سئو سايت

 

 

۹) به طور معمول محتواي قديميتان را معرفي كنيد

فاكتور بعدي كه آناليز كرديم ، % كم شدن اشتراك گذاري پس از ۳ روز است.اغلب افراد پست شما را در روزهاي اول به اشتراك ميگذارند و ناگهان سقوط ميكند.اما چقدر؟

نتايج بدست آمده بسيار نا اميد كننده بود.پس از ۳ روز تعداد اشتراك گذاري ها  در تمام شبكه هاي اجتماعي حداقل ۹۶% كاهش يافت.فيس بوك بيشترين كاهش ، گوگل پلاس و  Pinterest كم ترين كاهش را داشتند.

فيس بوك : ۹۸٫۹%كاهش

توئيتر : ۹۷٫۴% كاهش

لينكدين : ۹۶٫۷% كاهش

گوگل پلاس : ۹۶٫۷% كاهش

Pinterest : 96.7% كاهش

بعد از يك هفته ، تعداد اشتراك گذاري ها براي ۳ هفته ي بعد حداقل ۸۶% كاهش نسبت به هفته ي اول را تجربه كرد.در توئيتر اشتراك گذاري ها بيشترين نزول را تجربه كرد و ليندين كمترين كاهش را داشت.

توئيتر : ۹۲٫۱ كاهش

گوگل پلاس : ۹۰%كاهش

فيس بوك : ۸۹% كاهش

Pinterest  : 86% كاهش

لينكدين : ۸۲% كاهش

اين مساله اجتناب ناپذير است،نه؟ ما تصميم گرفتيم كه  موارد خلاف معمول را پيدا كنيم.مقاله هايي كه بعد از يك هفته بيشتر اشتراك گذاري شده بودند را فيلتر كرديم.ببينيم چطور از پس اين كار بر آمدند.

 

يكي از آن مقالات پست وبلاگ بود  ، كه در ۱۰ مارس انتشار يافت و پس از يك هفته ۲۳ اشتراك فيس بوك به دست آورد.اما بعد از يك ماه ۱۸۱ بار به اشتراك گذاشته شد.رشدي ۶۸۶ پس از ۳ روز.

 بعد از بررسي هاي بيشتر ، دليل اين مساله را پيدا كرديم.آنها پست را پس از ۱۱ روز دوباره در فيس بوك معرفي كردند.

 

بهبود رتبه گوگل

 

هنوز اطلاعات قطعي در مورد بهترين زمان براي معرفي دوباره مقاله نداريم اما حداقل اين ميتواند شروع مناسبي باشد.در مثال بالا مقاله در دوشنبه منتشر شد و در جمعه ي هفته ي بعد دوباره مقاله را معرفي كردند.يك استراتژي مناسب ميتواند اين باشد كه مقالات قبلاً نوشته را در جمعه و آخر هفته ها يا روزهاي پربازديد مثل دوشنبه (البته توجه داشته باشيد كه دوشنبه بر خلاف ايران در اغلب كشورها اولين روز كاري محسوب ميشود) معرفي كنيد .اين مساله باعث ميشود كه پستها نمايش مناسبي داشته باشند.

قطعاً پيش نياز اين كار ، نوشتن مطلبي ماندگار است.چون چنين مطلبي ميتواند هر زمان دوباره معرفي شود

اما اگر پستهاي قديمي شما ماندگار نيستند چطور؟اگر بتوانيد آنها را به رويدادي كه به زودي رخ ميدهد وصل كني ، باز هم راهي براي معرفي پستهاي قديمي وجود دارد.براي مثال ما اينفوگرافيكي درباره ي افراد تاثيرگذاري كه در SMWW باهم آشنا شده بودند (Social Media Marketing World) و ۷۲ اشتراك گذاري توئيتر بعد از يك هفته داشند اما بعد از يك ماه ۴۸۷ اشتراك گذاري بدست آوردند.راز آنها چه بود؟

مقاله در ابتدا ۱۰ مارس منتشر شده بود و در روز كنفرانس دوباره در توئيتر به اشتراك گذاشته شد.يعني ۲۸ مارس.اين به اشتراك گذاري زمان بندي شده ، بازنشرهاي توئيت را به شكل عظيمي افزايش داد.

 

نكته ي كليدي : اجازه ندهيد مطلب شما فقط در ابتدا سر و صدا كند.پستهاي قديميتان را حداقل يكبار از زمان انتشار دوباره معرفي كنيد.ضمن اينكه ميتوانيد ، پستهاي قديمي اي را پيدا كنيد كه روز خاص/رويدادي كه در حال آمدن است مرتبط باشد و آن را در روز رويداد معرفي كنيد.

۱۰)بهترين روز براي نتيجه گرفتن از انتشار در شبكه هاي اجتماعي سه شنبه است (ميتواند در ايران يك شنبه باشد)

روزي كه مطلبتان را منتشر ميكنيد ميتوانيد تاثير زيادي بر روي بازنشرش داشته باشه.نگاهي به چارت پايين بياندازيد كه تعداد به اشتراك گذاري هاي كلي را بر اساس روزهاي هفته نشان ميدهيد.

 

 

سئو و بهينه سازي سايت

 

واضح است كه ابتداي هفته بيشترين آمار بازنشر را دارد.به طور كلي محتوا بيشترين به اشتراك گذاري را در روزهاي دو شنبه و سه شنبه تجربه ميكند كه به شبكهي اجتماعي هم بستگي دارد

بهترين روز به طور كلي : سه شنبه

بهترين روز در فيس بوك : سه شنبه

بهترين روز در گوگل پلاس : سه شنبه

بهترين روز در توئيتر : سه شنبه

بهترين روز در لينكدين : دوشنبه

بهتريم روز در Pinterest : دوشنبه

 جمع بندي

براي ايجاد مطالبي كه پتانسيل بالايي دارند بايد مطالب زير را در ذهن داشته باشيد

۱-باعث حيرت ، خنده و تفريح مخاطبين شويد

۲- روي خودشيفتگي افراد دست بگذاريد ( مثل تستهاي خودشناسي)

۳ – مطالب طولاني رقباي كمتري دارند و به طور متوسط بيشتر به اشتراك گذاشه ميشوند

۴ – پستهايي كه اينفوگرافيك يا ليست ها احتمال بيشتري براي بازنشر دارند

۵ – مطمئن شويد كه مقاله ي ، اعتماد طرف مقابل را جلب ميكند.نام نويسنده و بيوگرافي او را داشته باشيد.از طراحي و لوگوي حرفه اي اتفاده كنيد

۶ – متن را با المانهاي تصويري جذاب همراه كنيد

۷ – از متا ديتاهاي شبكه هاي اجتماعي مثل پيش نمايش عكس فيس بوك استفاده كنيد

۸ – قبل از نوشتن مقاله نظر افراد تاثير گذار را جويا شويد

۹ – يك هفته بعد از تاريخ انتشار مقاله آن را معرفي كنيد

۱۰ – سه شنبه بهترين روز براي انتشار مقاله است

البته بعضي چيزها به حوزه ي كاري شما مربوط است.اگر مخاطبيني كه داريد عكس گربه هاي بامزه را ميپسندند ، نوشتن مطالب طولاني ارزش وقت گذاشتن ندارد

اگر ميخواهيد ببينيد كه چه نوع مطالبي مخاطبين شما را بهتر مورد هدف قرار ميدهد از جستجوي سايت buzzSummo استفاده كنيد و ببينيد كه چه  ارسالهايي بيشرين بازنشر را دريافت ميكند

حتي ميتوانيد جستجويي از دامنه ي رقبا انجام دهيد تا از بيشترين به اشتراك گذاري آنها مطلع شويد.براي مثال در تصوير زير بيشترين پستهاي بازشنر شده توسط Tim Ferriss را ميبينيد.

 

 

بهينه سازي سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.