3 نكته طراحي سايت فروشگاهي موفق و تشويق مشتري به خريد

3 نكته طراحي سايت فروشگاهي موفق و تشويق مشتري به خريد

يكي ازمتداول ترين اشتباهاتي كه صاحبان كسب و كارهاي آنلاين كوچك مرتكب مي شوند اين است كه وب سايتشان را تمام شده و كامل مي پندارند. صفحه نخست و يا صفحه فرودي معمولا بيشترين تاثير را دارد. نبايد تمام انرژي خود را براي بازديد بيشتر وب سايت خود انجام دهيد و پس از آن اجازه دهيد اين كليك هاي با ارزش به هدر روند!

سوالي كه همواره وجود دارد اين است كه چه عواملي در طراحي يك فروشگاه اينترنتي موفق تعيين كننده هستند؟

در اين مقاله سوالاتي مطرح شده است كه پيش از طراحي يك وب سايت بايد مورد بررسي قرار گيرند:

1. آيا وبسايت فروشگاهي شما نظر بازديدكنندگان را جلب مي كند؟

در عرض چند ثانيه، بازديد كننده وب سايت تصميم مي گيرد كه وقت خود را براي مشاهده وب سايت شما صرف كند يا خير و اگر وب سايت شما را به قدري كه لازم است ارزشمند نداند فوراً به سايت بعدي رجوع مي كند. بر اساس گزارش گروه Nielsen Normanوب سايت هاي غير مفيد به گمراه كردن كاربران موجب مي شوند و به همين دليل كاربرانِ وب سايت ها حساسيت بالائي پيدا كرده اند و براي انتخاب يك وب سايت ترديد دارند. حال اين سوال مطرح مي شود كه مشخصه اصلي وب سايت هاي بي فايده چيست؟

پاسخ: طراحي وب سايت ضعيف و فقدان يك پيام مشخص

در طراحي وب شركت هاي كوچك مي بايست اطلاعات كافي قرار داده شود تا بازديد كنندگان را به ادامه جست و جو در وب سايت دعوت كند. اما اين كار بايد بصورت متعادل انجام شود و اطلاعات در وب سايت از حد متعارف خارج نشود و ارزش هاي كسب و كار شما در طراحي وب سايت لحاظ شده و به خوبي به تصوير كشيده شود. از زيبائي هاي بصري قدرتمند استفاده كنيد و مزاياي اصلي كسب و كار كوچك خود را برجسته كرده و به تفهيم آن كمك كنيد.

 

2. آيا كاربران در وبسايت فروشگاهي شما به خوبي هدايت مي شوند؟ 

اگرچه ممكن است اينگونه به نظر نرسد اما منو ناوبري، يكي از بخش هاي مهم در طراحي وب سايت به شمار مي رود. ناوبري يكپارچه ممكن است ناديده گرفته شود و يك منو ناوبري نامرتب و بي نظم نيز مي تواند باعث آسيب وب سايت شود.

تصور كنيد بازديد كنندگان وب سايت از طريق صفحه نخست وارد وب سايت شده اند، (قبلا توضيح داده شد كه ورود به وب سايت شما به آساني انجام نمي شود) و پس از آن با منوئي روبه رو مي شوند كه لينك هايش به درستي به صفحه مربوطه هدايت نمي شود. از اين رو بازديد كننده وب سايت شما را رها مي كند و دوباره به صفحه نتايج جستجو بر مي گردد.

هيچ گاه اجازه ندهيد بازديد كنندگان وب سايت شما سرگردان شوند . اطمينان حاصل كنيد كه ناوبري سايت بسيار واضح و دقيق عمل مي كند. با اين كار كاربران خواهند دانست براي دستيابي به اطلاعات مورد نظرشان، خريد كردن و يا پُر كردن يك فرم بايد به كدام صفحه رجوع كنند.

علاوه بر منو ناوبري كارامد، مي بايست تمام صفحات با هدف مشخصي طراحي شوند و همچنين مهم است كه فراخواني هايCTA يا Calls To Actionبه خوبي پياده سازي شده باشد تا بازديدكنندگان را به درستي به صفحه مورد نظرشان هدايت كند.

فراخواني عمل

اگر اينگونه فكر كنيم كه بازديدكنندگان پس از ورود به وب سايت شما معمولا آمادگي خريد ندارند، راهنمائي كاربر به صورت صفحه به صفحه به سمت خريد كالا ، مي تواند بهترين روش تبديل بازديد كننده به خريدار باشد.

در اينجا نمونه اي از حركت كاربر در وب سايت شرح داده مي شود: دكمه اي به عنوان "بيشتر بخوانيد" در صفحه نخست وب سايت خود تعبيه كنيد كه به صفحه "خدمات" لينك شود، صفحه "خدمات" نيز مي بايست به فرم "تماس با ما" لينك شود. اين روال به كاربران اجازه مي دهد ارتباط بهتري با شركت شما و محصولاتتان برقرار كنند . اين ارتباط بهتر در نهايت به خريد از وب سايت شما منجر خواهد شد.

3. آيا محتواي وب سايت فروشگاهي شما نيازهاي كاربران را برآورده مي كند؟

يكي از بدترين موارد در ارتباط با يك وب سايت ورود كاربر به آن، خواندن محتوا و عدم تمايل براي ادامه بازديد وب سايت است. اگر تعامل با مخاطبان براي شما مهم است، مي بايست آن ها را جذب وب سايت خود كنيد. بدين منظور مي توانيد از روش هاي بازاريابي محتوا استفاده كنيد.  لازم است شخصيت شما درر اينترنت مثبت و خوشنام باشد و همواره درتلاش براي بهبود شخصيت آنلاين خود باشيد. براي گروهي از افراد كه مي خواهيد با شما در تعامل باشند، محتوايي اختصاصي ايجاد كنيد. براي مثال براي گروه خاصي برنامه ريزي كنيد و دلايل خريد آن ها را مورد بررسي قرار دهيد.

براي نمونه، اگر شما يك مربي يوگا هستيد، مخاطبان شما را گروه هاي گوناگوني تشكيل مي دهند كه شما مي توانيد براي رفع نياز آن ها به ساخت سايت اقدام كنيد. اين گروه مي تواند شامل مردان و زناني باشد كه به دنبال كلاس هاي يوگا مقدماتي، پيشرفته، فوق پيشرفته و يا كلاس هاي آموزش يوگا بهه صورت آنلاين هستند.

حال كه مربي يوگا بازار هدف خود را مشخص كرد، مي تواند به توسعه محتواي وب سايت خود بپردازد و بر اساس هر سطح، براي رفع نيازها برنامه ريزي كند. پس از اين مرحله، مربي مي تواند با هر گروه از مخاطبان خود با زبان خاصي صحبت كند. به علاوه، مي توان به اعضاءِ كلاس هاي حضوري و اينترنتي، امكاناتي نظير فروش كتاب هاي اينترنتي ويا eBooksو ويدئوهاي آنلاين را نيز ارائه كرد.

 با انجام تمام اين روش ها به چه نتيجه اي دست خواهيم يافت؟

در اصل، تعيين موفقيت وب سايت كسب و كار كوچك شما معنائي فراتر از " انتشار" در وب خواهد داشت. درست مشابه حفظ يك تجارت موفق، حفظ يك وب سايت موفق نيز نيازمند صرف هزينه هاي نگهداري و پشتيباني است. هنگامي كه در وب به توسعه و نشر وب سايت خود مي پردازيد، اطمينان حاصل كنيد كه تمامي نكات كاربردي را براي موفقيت آن رعايت كرده ايد.

براي دسترسي به مقالات بيشتر مي توانيد به بخش مقالات ليو سايت ساز مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.